Jesteś tutaj: strona główna | ubezpieczenia

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji, czyli szczęście w nieszczęściu! Opisy zdarzeń na przykładzie mieszkańców Poznania.

Co to jest i jak działa ubezpieczenie kosztów rezygnacji?

W czasach „otwartych granic”, atrakcyjnych ofert „Last minute” oraz ogólnodostępnych biletów lotniczych, podróżowanie stało się dobrem możliwym dla większości ludzi. Co jednak zrobić jeśli z pewnych powodów nie możemy wziąć udziału w wyjeździe? Czy jest jakaś możliwość na odzyskanie pieniędzy? TAK! Należy tylko wcześniej wykupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Zaznaczając „wcześniej”, trzeba wiedzieć, że musi być ono zawarte od dnia wykupienia jakiegoś świadczenia turystycznego do nawet 7 dni, w zależności od wariantu oraz czasu pozostałego do wyjazdu. W biurach podróży w Poznaniu takie ubezpieczenie jest już standardem. I choć wielu uważa, że jest to mu niepotrzebne, to jednak jak to w przypadku ubezpieczeń bywa - niski koszt takiej polisy, może uchronić nas od straty nawet całorocznych oszczędności na daną podróż. Dzięki takiemu zabezpieczeniu, jeśli przydarzy się nam bądź naszym bliskim jakaś szeroka rozumiana szkoda/wypadek, to odzyskamy 100% dotychczasowych wpłat.

Przedmioty, zakresy i warianty ubezpieczenia kosztów rezygnacji

Przedmiotem takowego ubezpieczenia mogą być: koszty rezygnacji z imprezy turystycznej (minimum 2 świadczenia takie jak m.in. transport, nocleg itd. - standardowa wycieczka kupiona np. w biurze podróży w Poznaniu) lub jej przerwania, koszty anulowania biletu podróży oraz koszty anulowania noclegu. Warto jeszcze zaznaczyć, że istotną rolę odgrywają również zakresy wchodzące w skład kilku wariantów. Do podstawowych świadczeń zaliczymy m.in. zgon któregoś z uczestników, nieszczęśliwy wypadek lub nagłe zachorowanie, komplikacje związane z ciążą, szkody w mieniu. Dodajmy, że ochrona obejmuje swym zakresem (oprócz zapisów dotyczących utraty lub rozpoczęcia pracy) także bliskie uczestnikom osoby (w przypadku zgonu nie mógł on nastąpić wcześniej niż 45 dni przed datą rozpoczęcia podróży). Wyższe warianty obejmują już bardziej wyszukane zakresy: od kradzieży dokumentów począwszy, poprzez wezwanie sądowe w tym również dotyczące spraw rozwodowych, a na wyznaczeniu daty egzaminu poprawkowego skończywszy. Te i jeszcze inne przykłady doskonale mogą zobrazować, że istnieje wiele powodów, które mogą stanąć nam na drodze do odbycia danej podróży. Wykupując ubezpieczenie kosztów rezygnacji, można wyeliminować ryzyko z tym związane.

Jak to wygląda w praktyce?

Żeby w ogóle móc odzyskać pieniądze, to warunkiem koniecznym jest udokumentowanie przyczyny, przez którą nie możemy odbyć podróży. Jeśli mamy już stosowny dokument (akt zgonu, wypis szpitalny, raport policyjny, zaświadczenie od straży pożarnej itd.), to czym prędzej musimy powiadomić daną instytucję, u której dokonaliśmy zakupu, o odwołaniu wyjazdu. Ponadto należy powiadomić także towarzystwo ubezpieczeniowe, u którego zawarliśmy polisę. W tym przypadku temat jest prosty, bo ich Infolinia działa 24 godziny/dobę, przez 7 dni w tygodniu. Tam też dowiemy się wszystkich informacji, jak należy postępować, czyli w jakim terminie i gdzie nadać stosowne pisma i dokumenty. Ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacić pieniądze w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia. A jest za czym czekać, bo dzięki ubezpieczeniu kosztów rezygnacji, możemy odzyskać do 35.000 zł za rezygnację bądź przerwanie imprezy turystycznej, do 14.000 zł za anulowanie biletu podróżnego oraz do 7.000 zł za anulowanie rezerwacji noclegu. Pewien mieszkaniec Poznania przekonał się jaką zrobił dobrą inwestycję na 3 dni przed planowanym wylotem na upragnione wakacje. W biurze podróży wykupił imprezę turystyczną dla swojej rodziny, w sumie 2 osoby dorosłe i 9-letnie dziecko. Wartość rezerwacji wyniosła ok. 6750 zł. Dodajmy, że podróż była wykupiona tylko z tygodniowym wyprzedzeniem. Wielu mogłoby uznać, że przez 7 dni nic nie stanie na przeszkodzie, aby wylecieć na jedną z Wysp Kanaryjskich - Teneryfę. Jednak na 3 dni przed planowanym wylotem, dziecko klientów uległo poważnemu wypadkowi. Dzięki wykupionej polisie o wartości ok. 180 zł, rodzina odzyskała całą wartość rezerwacji! Takich przykładów z życia wziętych można by podawać na okrągło. Najważniejsze jest to, aby wzorować się na tego typu przykładach. Bo dzisiejszy wydatek, może nas uchronić od straty dużo większych pieniędzy. Zatem lepiej pomóc losowi i zadbać o ewentualne „szczęście w nieszczęściu”!

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji możesz kupić klikając w poniższy link: http://www.lorotravel.pl lub dzwoniąc pod numer 691-645-584